Határtalanul 2016-2017

Határtalanul Erdélyben

Hosszas előkészületek után végre eljött az a nap (nevezetesen 2016.09.30.), amit nagy lelkesedéssel várt 17 diák és két tanáruk. Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő  „Határtalanul!” című pályázatának köszönhetően a Forrás Oktatási Központ hetedikes tanulói megismerhették Erdély temérdek szépségeinek egy részét. A pályázat a „Legendák és mondák nyomában Erdélyben” címet kapta, a támogatás összege 368000 forint. Az utazás lehetővé tette, hogy a gyermekek az iskolapadban tanultakat személyesen láthassák, megtapasztalhassák, felfedezhessék.Íme a kirándulás programja:

Első nap

Első megállónk Királyhágón volt, ahol ízelítőt kaphattunk az erdélyi táj szépségéből. Ezután az Ady emlékmúzeumot látogattuk meg, és a parkban tettünk egy üdítő sétát. Kolozsvárra érve Mátyás király személye került előtérbe: Mátyás- szobor, Szent Mihály-templom és Mátyás király szülőháza. Itt adtuk át a pataréti rászoruló családoknak az ajándékdobozokat. Este Torockón foglaltuk el a szállásunkat.

Második nap

„Székelykőn kétszer kel fel a nap”- tartja a mondás, mi egyszer másztuk meg, de felejthetetlen élmény marad!Ezen a napon csodáltuk meg az EuropaNostra- díjas falu házait, népművészetét, és láttuk a Thorockay várromot is. Lenyűgöző látvány volt!

Harmadik nap

El kellett indulnunk hazafelé, de útközben még megálltunk a Tordai-hasadéknál. Ez a túra nem volt olyan hosszú és megerőltető, mint az előző napi, de annál szebb, kalandosabb, vadregényesebb. A tordai sóbánya meglátogatását mindenki izgatottan várta, hiszen csalogató élményparkkal rendelkezik. Sajnos nem tudtunk mindent kipróbálni, de szép emlékként őrizzünk ezt a programot is.

Fáradtan, de nagyszerű élményekkel gazdagodva értünk haza. Reméljük, hogy még visszatérhetünk Erdélybe.