Ha iskolát keres…

Aki keres, talál

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIstennek hála, egyre több szülő keres olyan iskolát, ami gondos, jó színvonalú, de nem túlterhelő alapképzést nyújt. Családias hangulatú, ahol gyermekét fizikai és lelki biztonságban tudhatja. Sokan vágynak a” gyors kávék, gyors ételek, gyors életek” világából a „béke szigetére”. Ezért keresik a „topmenedzser” képzés helyett a stressz-mentesebb, nem túlterhelő, ugyanakkor hatékony oktatást. A Forrás Iskola ebbe az irányba tart.

DSCF8699 (2)Munkánk során tapasztaljuk, hogy a tanulás és az iskola iránt közönyös, tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek iskolai kudarcainak hátterében elsősorban az oktatási rendszer általános hibái állnak. (Túlterheltség, indokolatlanul gyors tempó, az eltérő képességek, ismeretek figyelmen kívül hagyása stb.)

Ezek elkerülésében és enyhítésében segítenek kiváló pedagógiai módszerek. Ilyen a magyar nyelv oktatásában a Meixner-módszer. A 2013-14-es tanévtől magyar nyelv- és irodalom tárgyban az alsó évfolyamokon ezzel az új szemléletű új könyvből tanítunk. 1. osztályban a Játékház, 2.-3.-4. osztályban az AIÓ kiadó Hónapról hónapra c. tankönyvcsaládját használjuk. A két könyvcsapat egymáshoz szervesen kapcsolódik, mert mindkettő Meixner Ildikónak és tanítványainak egységes pedagógiai szemléletén alapul.

DSCF8730 (2)Röviden a módszerről:
– Az olvasás tanítása itt a legkidolgozottabb, legaprólékosabban felépített.
– Folyamatosan építi, fejleszti az alapokat jelentő részképességeket.
– Látás-hallás-mozgás egységében tanít.
– Maximálisan alkalmazkodik a gyerekek egyéni haladási tempójához.
– Csak pozitív megerősítést, fejlesztő értékelést alkalmaz.
– A hangsúlyt a nyelvhelyességre és a kommunikációra teszi a leíró nyelvtan tanítása helyett.
– Sok mai szöveget tartalmaz.
– A módszer kipróbált, több mint 20 éve használják országszerte.
A változtatással az a célunk, hogy a gyermek természetes kíváncsiságát kiaknázva, az ő aktuális pszichés fejlettségéhez igazodva mindenki a maga optimális tempójában haladhasson előre. Ilyen iskolában nyugodtan tud együtt tanulni a harmonikus képességekkel rendelkező és a tanulási nehézségekkel küzdő gyermek.

A Nemzeti Alap Tantervben óriási a tananyag, magas a követelmény. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy Vekerdi Tamás szerint is – kutatásokra, felmérésekre hivatkozva – az iskolában tanultaknak  legfeljebb csak a 9%-a marad meg a későbbiekben. (Természetesen azért még az a 9% sem mindegy, hogy éppen mi 🙂 Hosszútávú törekvésünk, hogy a gyermekek indokolatlanul ne legyenek terhelve ismeretekkel. Célunk, hogy mindenki sajátítson el adottságainak, képességeinek, szorgalmának, érdeklődésének megfelelő szintű és hasznosságú elméleti és gyakorlati tudnivalókat. Reméljük sikerül egyre inkább a hétköznapi, elemi teendők, gyakorlatok átadásában is tovább fejlődnünk. Mi együtt változunk, alakulunk a gyerekkel. Egyelőre a többségük szeret iskolába járni a 2014/2015-ös tanévben felmért szülői vélemények szerint. Ennek összegzését itt olvashatja.

– Iskola
– Pedagógusaink
– Szülői Klub
– Kompetenciamérése
– Eredményeink

– Események
– Gyakran ismételt kérdések