NTP-MTTD-19

Emberi Erőforrások Minisztériuma NTP-MTTD-19  

 

Tehetség? Segítség! Kibontakozás!

Intézményünk, a Forrás Oktatási Központ a matematikai, a természettudományos és a digitális kompetenciák erősítését szolgáló hazai és határon túli tehetségsegítő programok egyik megvalósítójaként örömmel kapcsolódott be az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett támogatási projektbe.

Nyertes pályázatunk segítségével tovább folytatjuk a komplex tehetséggondozó szakkörünket, mely a táblajátékokon alapuló matematikai-logikai tehetséggondozás, és változatos robotparkkal megvalósuló robotprogramozás tanítása. Mindez a zenei-és képzőművészeti területeken túl, a tehetséggondozás új színfoltját képezi intézményünk szolgálati palettáján.

Iskolánk tapasztalata, hogy az alsó tagozat alapvető képességfejlesztése után a tehetségígéretek, és kiemelt tehetségek gondozása játékos formában határozott eredményt mutat. A szakkörre járó gyerekek úgy kapnak képességeikhez mérten magasabb szintű feladatokat, hogy azok megerősítik bennük a tanórák anyagát, és nem sérül az iskolai integráció sem. A különböző képességű gyermekek így továbbra is együtt tanulnak, ezzel is erősítve a szociális érzékenységüket. A program sikerét mutatják a versenyeredmények, és az iskolai kompetencia eredmények, melyek az érintett korosztályban kiemelkedők.

Az egész tanévet felölelő tehetséggondozásnak ez típusa, mely az 5-8. évfolyam diákjait szólítja meg, szívesen épít az online támogató programokra, ezek a learningapps, matific, wordwall, az okosdoboz.

A szakkört rendszeresen hét lelkes leány és nyolc fiú látogatja, de időnként csatlakozik hozzájuk néhány alkalmi „vendég” is. Ezeken az élvezetes alkalmakon a fő cél az, hogy építve az eddigi tapasztalatokra és alkalmazva a matematika órákon tanultakat, megismerjék a gyerekek a különböző táblajátékokat, és gyakorlatot szerezzenek nyerési stratégiák kialakításában. Felfedezik az ún. rakosgatós játékok – mint a Kék Nílus, Kutya-macska, Coloring, Doots – gondolkodást serkentő előnyeit, de megtanulnak dámázni és a malomjáték több fajtáját is kipróbálják. Nagyon jól fejleszthető itt a logikus gondolkodás, a probléma-megoldás. A közös munka rákényszeríti őket arra, hogy odafigyeljenek a másikra, segítsék egymást, türelmesek legyenek, ugyanakkor remek indulatkezelő és kitartást erősítő tréning is. Nagyon jó együtt örülni velük egy-egy nyert játszma végén, de még maradandóbb élményt jelent tapasztalni azt, hogy belátják és lassan meg is tanulták azt, itt nincs vesztes!

A pályázatnak köszönhetően kiválóan használható, izgalmas elfoglaltságot nyújtó, tanulást serkentő eszközöket nyertünk, amivel a programozást is elsajátíthatják diákjaink. Az alap robotparkunk tagjai a blue-bot, edison, microbit, scottie go, tabletek és az ipad. Apróbb, egyszerűbb beállításokon után megtapasztaltuk azt is, milyen fárasztó több órán keresztül a programokon finomítani, hogy aztán élvezhessük, a robot végre tudja hajtani a neki szánt feladatot. Minden programozás mögött ott található a legfőbb érték, maga a programozó, a gondolkodó „emberpalánta”, Isten képmása. Áldott és felelősségteljes szolgálatunkhoz, melyben őket „programozzuk” Isten adjon szeretet, türelmet, bölcsességet.

A szakkört egy három  napos szaktábor egészítette ki.

Augusztusban: 28- és 30 között újra összejött a szakköri csapat. Az első nap csapatépítő és társasjátékai segítettek visszarázódni a közösségbe a hosszú digitális oktatás után. Szükség is volt rá. Második napon a közeli tanyára túrázva a háztáji munkákkal kapcsolódtunk ki. Itt volt lehetőség lovaglásra is. Délután a projektfeladat a csapatokban megépített robotok. A mechanikus programozású asztalon kopogó robot-kéz, az érzékelővel ellátott pók-robot, és a napelemes robot-figura egyfajta evolúcióként vezette fel a szeptemberben

Forrás Óvoda, Általános Iskola, Szakközépiskola és Alapfokú Művészeti Iskola
3416 Tard, Béke tér 3. www.forrasuli.hu
Telefon: +3670/492-8470 Facebook: FORRAS.O.K

Galéria:

NTP-MTTD-19