Kompetenciamérések

www.legjobbiskola.hu : Ezen a weboldalon a kompetencia mérések összegzése – 6. és 8. évfolyamokon végzett matematika és szövegértés – alapján az egész országra vonatkozóan kereshetünk az iskolák között.
Mi megtettük ezt. Nem érezzük, hogy szégyenkeznünk kellene.
1254. : a listán ezen a helyen szereplünk. Cca. 3585 általános iskola van az országban.
Megnéztük a Tard 10 km-es körzetében szereplő intézményeket is. A 14 iskola közül az 5. helyen szerepel a Forrás. Megelőzi a mezőkövesdi állami iskolákat, és a nagyon népszerű noszvaji Figedy János Általános Iskolát is. Ha kicsit tovább bővítjük a földrajzi keresési kört kiderül, hogy még az Egerben jelenleg egyik “sláger” intézmény, a Szent Imre Katolikus Általános Iskola is mögöttünk marad.
Örülünk ennek, annál inkább, hogy iskolánkban nem a tanulási eredményük alapján válogatjuk össze a legjobb gyermekeket, sőt. A térségben nálunk a legmagasabb – a szakértői véleménnyel is rendelkező – tanulási nehézséggel küzdők aránya. A kompetencia mérési eredmények fontosak, de ez is csak egy, a sok szempont közül, ami alapján választanak a szülők, gyerekek intézményt.
Hogy miben más, miben lehet másabb még a Forrás, azt megtudhatod azoktól a gyerekektől, szülőktől, akik tagjai a “családnak”.
Böngészhetsz is a www.forrassuli.hu oldalon, vagy a fészen, de talán legbiztosabb, ha magad szerzel benyomásokat egy látogatás során.

Évente matematikából és szövegértésből a 6. és 8. évfolyamon országosan kompetencia felmérést írnak a diákok. Önállóan, segítség nélkül oldják meg a feladatokat tanulóink, így a felmérések eredményéből következtethetünk folyamatokra. Voltak nagyon szép mutatóink is, de általánosságban elmondhatjuk, hogy az országos átlagnak megfelelően alakulnak az eredmények, de ha a községi iskolákhoz viszonyítunk, akkor az átlagnál jobb teljesítményt mutat a felmérés. Számunkra nem is a más intézményekhez való hasonlítás a lényeges elsősorban, hanem az, hogy két felmérési időszakban – tehát 6. és 8. évfolyamon – saját magához képest az adott tanuló teljesítménye mennyire változott. Megmaradt-e az érdeklődése a tanulás iránt, nem eresztett-e ki épp akkorra, amikor a továbbtanulás a küszöbön van? Önmagukhoz képest mennyit fejlődtek? Például A 2010-2014 közötti évek eredményeit hasonlítottuk össze az országos jelentés alapján. Ez alapján látható, hogy tanulóink az országos átlagnál nagyobb mértékű fejlődést mutattak két év alatt 8. tanévre a 6. osztályhoz képest. Amikor országosan csökkent az adott évfolyamok közötti képességfejlődés, nálunk közel azonos szinten maradt.

NETFIT mérés eredményei:

2016/2017 tanév

2017/2018 tanév

2017. évi kompetenciamérés eredménye:

6. osztály
8. osztály
Intézményi összefoglaló

2016. évi kompetenciamérés eredménye:

6. osztály
8. osztály
Intézményi összefoglaló

2015. évi kompetencia eredményei: ITT
2010-2014. év kompetencia eredményei: ITT

2008-2009 közötti időszak kompetencia eredményei

2008 6. évfolyam | 2008 8. évfolyam | 2009 6. évfolyam | 2009 8. évfolyam

Jól tudjuk, hogy a képzés nem “verseny”, hisz az elsődleges célja a felelős érték és tudás átadás, a boldog és teljes életre való felkészítés. Ugyanakkor büszkék vagyunk arra, hogy iskolánk diákjai mind megyei, mind pedig országos összehasonlításban a kompetencia vizsgálaton példás eredményt értek el 2009-ben.

A főbb adatok hazánk többi iskolájával összevetve:

6. osztály – Matematika

  • Jobb eredményt ért el 27 iskola.
  • Hasonló eredményt ért el 178 iskola.
  • Gyengébb eredményt ért el 1986 iskola.

6. osztály – Szövegértés

  • Jobb eredményt ért el 1 iskola.
  • Hasonló eredményt ért el 76 iskola.
  • Gyengébb eredményt ért el 2115 iskola.

8. osztály – Matematika

  • Jobb eredményt ért el 86 iskola.
  • Hasonló eredményt ért el 442 iskola.
  • Gyengébb eredményt ért el 1771 iskola.

8. osztály – Szövegértés

  • Jobb eredményt ért el 47 iskola.
  • Hasonló eredményt ért el 164 iskola.
  • Gyengébb eredményt ért el 2088 iskola.

– Iskola
– Pedagógusaink
– Szülői Klub
– Ha iskolát keres
– Eredményeink

– Események
– Gyakran ismételt kérdések